Bakom ytan utav det som är verklighet

Hello. Pissig dag som fan. Har mått dåligt, varit deppig och ingenting har varit kul, alls. Idag är en sådan dag man vill skriva av sig allt man känner inte ligger bra till. Men vart ska man börja? Har aldrig själv fattat mina egna schitzofreniska texter, eftersom allt går huller om buller. Det är ju som att ingen i hela vida världen någonsin skulle förstå mig, varken om jag skrattade eller grät. Men en sak har jag förstått, man ska aldrig förlita sig på en människa fullt ut. Vänner som kärlek, för allting ser likadant ut. Vuxna säger, " barnkärlek" till det vi unga kallar kärlek på riktigt. Men varför då? Vi är precis likadana när det gäller kärlek. Det skulle vara konstigt om vi hade olika stadier för ju äldre vi blev, eller är jag ute och cyklar? Vi har samma känslor men fortfarande känns det som att vi sär behandlas som om vi vore något av naturens missfoster vid ung tid. Vi får inte göra si och vi får inte göra så. Och vem fan bestämde att man skulle vara 18 för att göra allt? Rösta, köra bil okej. Det kan jag nog nästan tycka att man ska sätta en högre åldersgräns på eftersom att saker och ting som kallas demokrati tycker jag man ska veta mer om innan man ens sätter foten innan för dess dörrar. Samma sak med att köra bil. Är det någon som vet att dem flesta bilolyckor händer med nyblivna körkortstagare? Kanske inte men jag blir osäker på att våga gå över en väg med dessa erfarenheter av de yngre slaget med körtkort. MEN, ett av det kanske det dummaste jag hört att man inte får köpa lotter om man är 18. Det som jag gick och köpte på lördagar när jag var liten samt med en godispåse. Vad tänker folk med? Man måste vara 18 för att göra massa andra saker också som bara gör mig arg när jag hör det osv osv. Men att sedan kunna ranka oss för att vi inte är betydligt lika mogna som dessa individer som ska vara likvärda oss är ju bara sjukt. Jag har träffat så sjuka, omogna, elaka, helt jävla idiotiska människor i den så kallade vuxen världen så det inte är sant. Dem säger att man kan lita på dem men när allt väl kommer fram är det ren bullshit. Vet inte vad jag vill säga med det här. Kanske att jag bara är arg på hur världen egentligen ser ut. Alla dessa katastrofer osv gör den ju inte bättre. Människor kommer alltid betee sig likadant mot varandra. Riktigt falskt helt enkelt. Ålder och storlek spelar ingen roll, för det kommer alltid att handla om samma sak. Tänka på sig själv. Ingen människa bryr sig mer om sig själv än den själv. Så är det, just live with it for christs sake. Detta känner jag blev en liten tanke ställare. Ta det hur ni vill men det jav säger är sant, mer sant kan inget bli. Aide

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0